Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2009 13:28 - Най-голямата мафия е в шоубизнеса
Автор: kaloian5 Категория: Забавление   
Прочетен: 573 Коментари: 0 Гласове:
1



image

Павел Астахов е сред най-влиятелните личности на съвременна Русия - като адвокат, писател и тв водещ е в непрекъснати контакти с висшия ешелон в политиката, бизнеса и правото. Неотдавна Астахов беше в България, за да представи лично бестселърите си "Кметът","Рейдър" и "Шпионин".

Според критиците тези истории действат като катализатор - откровеното описание на руската реалност кара мнозина да я съпреживяват. В това е убеден и самият Астахов. Той признава, че добре познава ситуацията в постсъветския период не само защото в края на 90-те му се е наложило да участва в дело за шпионаж.

- Павел Алексеевич, трудно ли е един адвокат да стане автор на бестселъри?

- За първи път се захванах с писане още преди да тръгна на училище. Като дете пишех стихове, а в юношеските години - фантастични разкази. Но сериозно се замислих за жанра адвокатски романи през 1998-а. Тогава написах първата си книга, а след една година - през 1999-а, тя беше издадена. Заглавието й е "Кривосъдие за всички". Бих могъл да кажа, че това са мемоари, но към онзи момент чисто мемоарни спомени имах малко."Кривосъдие за всички" е сборник с адвокатски случки, вицове и историйки. Издателството, което го публикува, вече не съществува. Но всички, които имаха някакво отношение към издаването на първата ми книга, тогава много се учудиха - тиражът й от 6000 екземпляра се разпродаде моментално. Макар че през 1999 година аз не бях чак толкова известен. Написах я за едно лято, докато бях на почивка в Испания. При това я написах не на компютър, а на ръка, с писалка. И тогава замислих да започна адвокатска поредица. Истинският адвокат, който води маса дела, през професионалния си живот се среща с нестандартни хора, изучава множество интересни материали, знае много различни факти - куриозни и значителни, каквито обикновеният човек може би никога няма и да научи през живота си... Освен това е любопитно на широкия кръг читатели да се представят не само тези материали и факти, но и да се разкрият някои адвокатски прийоми - как един адвокат решава тази или онази юридическа главоблъсканица.

- Прочетох, че Джон Гришам ви е  помогнал в писането. Така ли е?

- Известно време бях в Америка, там защитих дисертация. Почувствах, че писането ми върви, когато се върнах от САЩ. Преиздадох "Кривосъдие за всички". После веднага издадох няколко поредни книги на юридическа тематика. И разбрах, че мога да се захвана с нещо по-сериозно. Разбира се, изпитвах съмнение дали е редно да разкривам тайните на адвокатската работа. В Щатите имахме списък с препоръчани книги и филми. В него бяха и произведенията на Джон Гришам, които са класика в жанра адвокатски роман. Увлечен от Гришам, осъзнах, че неговото възприемане на адвокатската практика е близко до моето. Интересно ми е как той предава атмосферата. Авторът не просто описва събитията от гледна точка на рутинната работа на адвоката. Така че в този смисъл Джон Гришам ми помогна и ми подари още няколко идейки за вбъдеще: това са коледна приказка и комедия, но също в жанра на адвокатския роман.

- Вие сте писател, адвокат, тв водещ - как носите толкова дини под една мишница?

- Чувствам се страхотно. За да си добър адвокат, трябва да имаш дар слово, да пишеш умно. Адвокатът е публична личност и обича да учи останалите. Тези качества работят добре във всички сфери, с които съм се захванал. А време винаги се намира. Пиша навсякъде - в самолета, във влака, в хотелската стая...

- В романите ви има доста нападки към хората на шоубизнеса в Русия. Защо?

- Според мен най-голямата мафия в Русия е в шоубизнеса и в далаверите с недвижимите имоти. Водил съм дела за развод на няколко артистични семейства. По-голяма мръсотия не съм виждал и чувал. Те се оплюваха взаимно за имоти и деца. Според мен няма друг бизнес с толкова разврат и наркотици. Строителните предприемачи пък ограбват хората, като им предлагат имоти на зелено.

- Много гневно се изказвате за шоумените в Русия. Те сърдят ли ви се?

- Обидени са ми за романа "Продуцент", той все още не е преведен в България.

- За какво разказвате в него?

- Започва с убийството на известен продуцент. Тази история е измислена, но в нея може да се видят наведнъж няколко известни неразкрити убийства. Например на Влад Листев, на Михаил Круг, на Игор Талков. Това е симбиоза на образа на продуцента в съвременна Русия. А продуцентската прослойка - това е "терариумът на единомишлениците". Те всички са конкуренти помежду си, това е война на радиостанциите, на телевизионните канали, на вестниците.

-  Московският кмет Юрий Лужков приятел ли ви е?

- Бил ми е клиент, адвокатствал съм и на съпругата му Елена Батурина, най-богатата рускиня. Имам много известни клиенти в Русия, но не завързвам приятелства с тях.

- Имате ли политически амбиции?

- Да, но все още имам да уча, за да стана политик. Това е голяма отговорност.

- Как ви изглежда София ?

- Прекрасна е. Европейска столица с прекрасни хора, които задават много интересни въпроси на един руски писател. Мисля, че България днес може да се похвали не само с Черно море, коняка "Плиска" и цигарите "Стюардеса". 

 източник: "Монитор"




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kaloian5
Категория: Забавление
Прочетен: 157105
Постинги: 77
Коментари: 30
Гласове: 288
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930